utorok 16. augusta 2011

Nezvyčajný filmový zážitok

(Stále prebieha súťaž, viac info TU !!!)

Dlho som čakala, kým do môjho zaužívaného stereotypu vpadne niečo neobyčajné, o čom bysom mohla hovoriť, písať a Vy čítať. No dlho sa nič takéto nedialo a ja som Vás nechcela otravovať nudnými vecami. Ale zmenilo sa to :o))

Včera sme boli na, podľa mňa, úžasnom filme Lidice. Každému ho vrelo odporúčam, pretože mňa dostal. Čiastočne to bude aj tým, že je to film o histórii a už len to ho v mojich očiach vynieslo na filmový piedestál, pod ktorým trucovito stoja horory, drámy, komédie, detektívky a čo ja viem ešte čo :-D. Ale tento film je skutočne ohromujúci, pretože vidieť to utrpenie Vás ovplyvní. Človek si uvedomí, aké má šťastie, že jeho dom stojí na tom istom mieste a má sa kam vrátiť.  Nehovoriac o tom, že nie je obklopený strachom, terorom a vojnou, ale svojimi blízkymi. No ľudská pachtivosť po moci, spolu so zlom je nesmrteľná a človek si už nemôže byť istý azda ničím. Cez to všetko minulosť nás môže urobiť v budúcnosti šťastnejšími a uchrániť pred chybami, ktoré sa už udiali. "Kto nepozná minulosť, je odsúdený prežiť ju znova..." Večná sláva všetkým, ktorí stratili životy svoje, ale aj svojich blízkych v nezmyselnej vojne (-ách) pod rukami bezcitných Nemcov. Nech sa minulosť už nikdy neopakuje! Pri tomto filme som zažila nezvyčajný filmový zážitok :-))



Do videnia, priatelia! 

Naty ;.)

2 komentáre:

  1. Milá Naty,
    představ si, že jsem plánovala se tomuhle filmu vyhnout. Říkala jsem si, že se zase někdo chytl divácky šokujícího námětu, nic víc, nic míň. Ale teď - po návštěvě u tebe - si na něj prostě zajdu. Toužím ho vidět.
    Děkuju.
    Přeju krásně letní den. ;-)
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milá, Vivi,
    u mňa to zas bolo presne naopak. Hneď ako som sa dozvedela o tomto filme, vedela som, že naňho musím ísť. Príbeh o Lidiciach je síce dosť známy, ale film je pre mňa niečím, čo mi dá viac ako wikipédia alebo nejaké rozprávanie. Jednoducho, ak to človek uvidí, myslím si, že neoľutuje, jedine mu ten film niečo môže dať. Mne sa páčil, tak dúfam, že bude aj Tebe ;-)
    Aj Tebe krásny deň

    OdpovedaťOdstrániť