utorok 9. septembra 2014

Maroko - lacná exotika?

Toto leto som navštívila exotickú krajinu Maroko. Teda úprimne Egypt je podľa mňa väčšou exotikou, no Maroko je ešte pre mnohých Slovákov neznáme, a tak pre tých, ktorí by náhodou nevedeli, kde sa táto krásna krajina s mestami ako Cassablanca alebo Marakéš nachádza, tak je to africká krajina, ktorú obmýva Stredozemné more a Antlantický oceán, leží pod Španielskom, od ktorého ho delí Gibraltársky prieliv.

Snáď ste sa zorientovali, prípadne si to ešte lepšie obzrite na google-i. Do Maroka sa zatiaľ letí len z Bratislavy, z ktorej let trval približne 3 a pol hodiny. Leteli sme do deviateho najväčšieho mesta Maroka - Oujda, ktoré má niečo cez 400 000 obyvateľov. Oujda sa náchdza cca 50 km od Alžírska, a tak nebuďte vystrašení, ak Vám príde uvítacia sms z oboch krajín. Hranica je vraj uzavretá a strážená, no my sme nič z toho nijak nepocítili. Z letiska sme mali asi 50minútový transfer do Saidie, za ktorou sa nachádzal náš hotel Iberostar Saidia. Hneď vedľa neho sa nachádza aj druhý hotel, ktorý ponúka Kartago Tours a to Be Live Saidia. Náš hotel bol o ničo málo lacnejší a údajne aj skromnejší, no my sme boli veľmi spokojní. Prirovnala by som to k Egyptu, či Turecku, avšak nečakajte tak strašné počasie. Piesok je síce žeravý, no mraky či malé kropenie nie je sprevádzané rituálnym ďakovnými tancami ako vo vyprahnutom Egypte.

Maroko ako kedysi z časti francúzska kolónia síce dosiahla ešte v minulom storočí samostatnosť, avšak s francúžštinou sa tu dostanete omnoho ďalej než s angličtinou. Personál na recepcii, samozrejme, po anglicky vie. Ďalšou príjemnou zmenou je, že sme v našom rezorte vôbec nepočuli poľštinu, či ruštinu. Nie že by som proti týmto krajinám niečo mala, ale užívať si dovolenku bez tých nafúkaných Rusov, ktorí sa všade predbiehajú, sú hluční a s Poliakmi viac spitými ako triezvymi, bolo viac než potešujúce. (Samozrejme, nehádžme všetkých do jedného vreca, aj u nás sa takí nájdu, ale na viacerých dovolenkách sa mi potvrdilo, že počuť nemčinu, angličtinu, francúžštinu je lepšie.) V hoteli prevládali Slováci a Česi, čo ma prekvapilo. Bolo to fajn, netrpeli sme aspoň komunikačným hendikepom pri zoznamovaní.

Cassablancu ani Marakéš som bohužiaľ nevidela. Hotel bol týchto miesto dosť vzdialený a ani cestovka takéto výlety neponúkala. Tak sme sa na výlet vybrali sami. Šli sme do Saidie miestnym autobusom. Zažila som asi najdlhších 20 minút v mojom živote, no na moje veľké prekvapenie nás neuniesli a nepredali na biele mäso, takže film Líbáš jako ďábel sa rozhodne nezakladá na skutočnosti!

Inak je Maroko krásna krajina. Údajne až polovica obyvateľstva je negramotná, no v malom mestečku Saidia, som videla viac nových áut značky BMW, Mercedes a Audi  ako v Prahe. Fanúšikovia podmorského sveta, samozrejme, nech do Maroka a ostatných krajín obmývaných Stredozemným morom, radšej ani nohu nestrčia. To skôr choďte do Egypta, kde je koral na korali.

Na záver prikladám záplavu fotografií pre blaho duše :o))








Vedľajší hotel Be Live, do ktorého nás nepustili :-(






Návšteva japonskej a la carte reštaurácie, ktorá bola skôr vizuálnym ako gastronomickým zážitkom


Najkrajší moment dovolenky - ak ste šli na večeru medzi prvými, čašníci stáli nastúpení pri vchode a vítali Vás potleskom


2 komentáre:

  1. Vyzerá to tam krásne, ešte som tam nebola len v Egypte, no aspon teraz viem kde by sa dalo ist na peknu dovolenku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Áno, stojí to tam za návštevu :)

    OdpovedaťOdstrániť