piatok 4. júla 2014

Jednoduchá nepečená narodeninová torta - recept

Júl je mesiacom leta, ale aj narodenín, aspoň väčšina mojich známych je v znamení raka, čo neteší moju peňaženku ani kuchyňu. Tak sa pripravujem na to, že každý týždeň minimálne raz sa budem musieť zvŕtať pri šporáku a tortovej forme, aby som zas niečo zmajstrovala.

Včera oslavovala 18. narodeniny moja kamarátka. Keďže pečenie torty takmer vždy vychádza na mňa (až na moje narodeniny, vďaka Ti, Bože), tak som hľadala jednoduchý, no za to chutný recept. Ako sa zdá - našla som ho, i keď vo väčšej časti som si ho pozmenila podľa seba.

Ingrediencie:
korpus - ja som mala kúpený
1 konzerva jahôd
ríbezle (alebo hocijaké čerstvé ovocie)
1 šľahačková smotana
1 vanilkový cukor
300g vanilková zmrzlina
1 želatína
1 mandlové lupienky (na zdobenie)
piškóty

Postup:
1. Na korpus naukladáme odkvapkané jahody s ríbezľami tak, aby sme zakryli celý povrch. Pár ríbezlí si odložíme.
2. Zo šťavy z jahôd si spravíme želatínu, ktorú dáme do chladničky.
3. Zmrzlinu si necháme v chladničke zmäknúť, rozšľaháme ju do krému a prišľaháme k nej želatínu z chladničky.
3. Polovicu zmrzlinovo-želatínovej hmoty vylejeme na ovocie.
4. Dáme vrstvu piškót, ktorú opäť potrieme zmrzlinou a želatínou. Necháme chvíľu v chladničke stuhnúť.
5. Spravíme si šľahačku s jedným vanilkovým cukrom, ktorou potrieme celý povrch torty. Opäť necháme chvíľu v chladničke.
6. Na záver tortu dozdobíme po celom povrchu mandľovými lupienkami a ovocím. (Ja som pridala aj strieborné jedlé guličky.)



Veľmi som sa bála, že torta nebude chutiť - pretože kombinácia zmrzliny a želatíny pre mňa nebola dôveryhodná - prípadne ma strašila predstava roztopenia sa torty, avšak našťastie sa ani jeden katastrofický scenár nenaplnil a torta naozaj chutila!

Pekný víkend :o) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára