piatok 5. augusta 2011

Oddych zvaný- KNIHA!

(Stále prebieha súťaž, viac info TU !!!)

Radi čítate? Ak áno, tak aké knihy?

Ja čítam rada, veľmi. Najradšej knihy o histórii. Aby som to upresnila knihy o kráľovských rodoch (najmä o Habsburgovcoch) z obdobia od sedemnásteho do prvej polovice dvadsiateho storočia, pretože ak je dej posadený do ešte starších čias mám pocit, že naše poznatky o nich nie sú veľmi bohaté a fakty nahrádzajú domnieky, ktoré nemám rada. Najradšej čítam o cisárovnej Sisi, ale taktiež o Márii Terézii, Marie Antointte a mnohých iných ľuďoch. Bavia ma skutočné príbehy, príbehy zo života. Ale prečítam si takmer všetko, okrem detektíviek. Tie skutočne nemusím. 

Po tom, čo som tu napísala sa asi nebudete diviť, ak Vám poviem, že mojou najobľúbenejšou knihou je biografia o Sisi- Alžbeta- zvláštna žena od skvelého autora Egona Caesara Conte Cortiho, ktorý žil na prelome osemnásteho a devätnásteho storočia a tedy vie lepšie opísať pomery v týchto dobách. Čítala som už viacero biografií o Alžbete, ale žiadna mi nedala toľko ako práve táto. Aj keď má vyše 365 strán (bez príloh, no stále nemá na Twiglith ságu), čo je podľa mňa dosť a neobľubujem tieto siahodlhé knihy, pretože si myslím, že autor zbytočne naťahuje dej, u tejto mi to vôbec nevadilo. Zhtla som ju :-))


A čo Vy? Ktorá je Vaša naj? :o)

Ako som sľúbila v minulom článku, pridávam ďalší hit leta 2011. Ak pozeráte televíziu, najmä Markízu, určite ju poznáte. Je totižto v jednej reklame. Veľmi som sa potešila, že ľudia v Markíze majú vkus. 


Majte sa krásne, užívajte si všetky chvíle :-))

Vaša virtuálna priateľka, zatiaľ iba študentka, niekedy veľká stresmenka, možno menšia rebelka, cez to všetko bloggerka!  

Naty ;.)

4 komentáre:

  1. Naty,
    děkuju za knižní tip. Už dlouho jsem měla chuť přečíst si nějakou "starodávnou" knihu a Alžběta bude určitě výborná. Těším se na ni, zítra letím do knihovny.
    Čtu moc ráda, i když doby, kdy jsem zhltla 3 i 4 knížky týdne jsou nenávratně pryč. V létě čtu ráda knihy o Toskánsku, Provence a o budování nového života v cizích zemích, krajích. Je to takové oddychové letní čteníčko. Francouzský život je asi má nejoblíbenější...;-)
    Krásný večer. Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vivi, nemáš zač, pre mňa je to skvelá kniha, tak pevne dúfam, že Ťa nesklame :-) S tým francúzskym životom, to máš pravdu aj mne sa nesmierne páči a kebyže francúžština nie je tak prekliate ťažký jazyk (aspoň podľa mňa), tak tam idem hneď žiť, hah :-D
    Aj Tebe krásny zvyšok nedele a pekný začiatok týždňa, ahoj ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja milujem knihy len poslednú dobu neviem nájsť nič čo by ma zaujalo. Ale aspoň mám nejakú tu inšpiráciu. Inač veľmi pekný blog.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, Lulu, ďakujem pekne za návštevu. Ja zas času aj mám, len tú knihu nie. Aj Ty máš krásny blog :-))

    OdpovedaťOdstrániť