nedeľa 14. apríla 2013

Mobilné aplikácie ala hlúposti, ktoré zabíjajú čas (Instagram & Foursquare)

Myslím, že už dávnejšie mobil nie je len na telefonovanie. Časom sa z neho stala akási neodmysliteľná súčasť života. Je síce čudné sa takto viazať na hmotné veci, ale osobne si neviem už život bez mobilu život predstaviť. V čakárni, v aute, počas nekonečného čakania a hocikedy keď sa nudím sa na ňom hrám, počúvam hudbu, v trápnych situáciach predstieram, že telefonujem... Priznávam, na rôznych aplikáciach som závislá, najmä na Facebooku. Našťastie, je Facebook aplikácia je už neodmysliteľnou súčasťou dnešných smartfónov, rovnako aj Messenger a mnohé iné. Samozrejme, že mám mobilný internet, aby som svoje závislosti mohla vždy ukájať.

V súčasnosti je veľkým hitom Instagram. Nebudem klamať, zbožňujem ho. Mám ho už vyše roka a teda o čosi dlhšie ako prepadla instagramová psychóza. Je to obyčajná aplikácia, na ktorú pridávate fotky z mobilu ( z počítača to totiž nie je možné). Konto sa dá prepojiť s tým Facebook-ovým, keďže minulý rok Mark Zuckerberg odkúpil Instagram a tak sa jeho popularita masovo zvýšila. Nájdete tu umelecké fotky z celého sveta, no najmä mladé tínedžerky fotiace sa doma pred zrkadlom (áno, pokorne priznávam, že som jednou z nich). Nie že by som bola narcistkou, ale páči sa mi zaznamenávať dni fotkami a takisto fakt, že svojimi fotkami nemusím otravovať svojich priateľov na Facebooku, iba ľudí, ktorí ma nasledujú na Instagrame. Veď celé je to o fotkách. Ľudí slobodne followujete (nasledujete) a iní zas followujú vás. Nič zložité to nie je, je to akurát pre niektorých ďalšia skvelá cesta ako zvýšiť svoje sebavedomie a to počtom "páči sa mi to" klikov...
www.instagram.com
Moje Instagram konto TU

Ďalšou mojou "vášňou", ale už o čosi mladšou je Foursquare. Podstatou je GPS lokalizácia. "Checkujete sa" teda označujete sa kde práve ste. Táto aplikácia vo svete nie je žiadnou novinkou (vznikla v roku 2009), no u nás prichádza jej čas až teraz. Zbierate kredity, pridávate si priateľov. Nechávate komentáre k miestam, reštauráciám, obchodom, kinám, k všetkému. Radíte ľuďom, fotíte miesta kde ste a s kým ste. Niektoré bary Vám dokonca dajú zľavu, ak máte niekoľko Foursquare-ových návštev. Lokalizáciu viete o niekoľko metrov oklamať, ale o kilometre nie. Ak spravíte nejaký nemožný "check-in" (označenie) ako napríklad môj spolužiak, ktorý bol v jednu hodinu v New Yorku a v ďalšiu v Košiciach, dostal 24-hodinový blok. Osobne sa mi páči, že viete kde vaši priatelia sú a teda môžete sa k ním pripojiť, od iných si však vziať tip napríklad na dobré jedlo v reštaurácii...
www.foursquare.com
Moje Foursquare konto TU

A aký je Váš vzťah s mobilným telefónom a aplikáciami?


                           Naty :.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára