nedeľa 29. januára 2012

Pre mlsné jazýčky...

Tieto dva týždne som síce nemala práve najlepšiu dochádzku, no mám na to, samozrejme, vysvetlenie. Totiž zvádzala som boj (úspešný!) o vysvedčenie, podľa svojich predstáv a keď som sa práve neučila, tak som polomŕtva rozjímala nad nesmrteľnosťou chrústa a nad svojou lenivosťou na začiatku školského roka, keď som dvojky v klasifikačnom hárku nechávala plávať a teraz som ich musela narýchlo loviť a nahrádzať jednotkami. (Dobre, bolo asi dosť obrazných pomenovaní, metafor a epitetonov, pani učiteľka slovenčiny je už na mňa hrdá dosť :-D) 

Ja len, že sľubujem, že sa budem snažiť vylepšiť priemer môjho prispievania. (Tak a teraz je už spokojná aj pani učiteľka matematiky :-P)


Keďže je počasie aké je a s ním aj teploty, ktoré u nás sú stále na mínusových hodnotách, o ten hnusný ľad máme postarané. A tak si každý deň ráno aj poobede cestou do a zo školy skúšam rôzne techniky padania. Zatiaľ som ich vyskúšala len niekoľko, no aj napriek tomu mám nervy na dranc.... A na takú náladu najlepšie pomáha Horúca čokoláda! :-) Tu je na ňu receptík:

Horúca čokoláda podľa Jamieho Oliviera 

250ml smotany na šľahanie
200g čokolády na varenie 
2 žĺtky 
20g masla 
štipka soli na zvýraznenie chuti čokolády
pomarančová kôra

Smotanu zohrejeme na 100°C, nalámeme čokoládu a necháme roztopiť (už mimo ohňa). Pridáme žĺtky, potom maslo, soľ a pomarančovú kôru.

Môžete pridať brandy, prípadne  nejaký iný alkohol - v ňom sa totiž ešte veľmi nevyznám :-D



Snáď vám zachutí :-) Príjemný týždeň, príjemný záver januára. 

2 komentáre: