sobota 11. októbra 2014

Biela noc 2014

Už po piaty raz sa koná prestížny projekt súčasného moderného umenia -  Biela noc. Som skutočne rada, že sa táto akcia koná práve v Košiciach ako v jedinom meste
na Slovensku. Je to večer, kedy je skutočne v meste "hlava na hlave", nemáte kde zaparkovať a všade to žije. Síce nemám rada masové miesta, ale párkrát za rok mi to vôbec nevadí.

Biela noc začínala tradične o 19:00 a končila o 2:00 ráno. Umelecké atrakcie boli rôzne umiestnené po starom mieste, teda sa človek za nimi musel prejsť, čo sa mne nevyplatilo, a teda som viacero krásnych diel, kvôli lenivosti, nevidela :-(

Jedným zo zaujímavých faktov tejto akcie je, že ste si mohli stiahnuť zadarmo aplikáciu na smartfóny s názvom Biela noc, ktorá okrem mapky s podrobným popisom stanovíšť obsahovala aj ovládanie elektronického ohňostroja, ktorý bol umiestnený na Hlavnej ulici. Podstata sa jednala v tom, že sa na obrovskej obrazovke objavil nápis, ktorý ste si Vy zadali (často mená párov) a napravo bol súčet koľkokrát sa Vaše slovo objavilo.

Zdroj: TASR/Milan Kapusta
Určite najkrajšia atrakcia bol oblak zo žiaroviek, ktorý ste si mohli aj Vy zapáliť a taktiež za pozretie stála aj animácia na budove Východoslovenského múzeá, ktorá ukázala aj zrútenie sa tejto budovy.

Na niektorých kúskoch síce bolo ťažké odhaliť zámer autorov, no ľudskej fantázií sa medze nekladú.
Umeniu zdar!

2 komentáre:

  1. Wau. To by som chcel vidiet. Super akcia. Kamil.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Wau vobec som netusila, ze sa nieco taketo kona v Kosiciach, pripomína mi to festival svetiel v Lyone.
    LIFE-IN-PICTURES

    OdpovedaťOdstrániť